hipphurrabamsefar.blogg.se

Har aldrig någon vettig rubrik.

Publicerad 2014-08-15 i 12:e månaden

Imorgon kommmer hon. Den nya au pairen. Personen som ska ta över för mig. Dansken (danskan?) Stine. Alla frågar mig hur det känns och det är ju en fair question (hur säger man det på svenska?).  Saken är bara att jag inte riktigt vet. Konstigt, roligt, overkligkt, skönt, jobbigt, omöjligt, galet, osv. Kan man ens gå igenom något sånt här med bara en enda känsla? Veta precis vad man tycker? Jag tvivlar starkt på det! 
 
Mitt rum är tömt nu, förutom gitarren och två trashbags (svenska?) som ska ut. Men fixar det imorgon bitti + att jag ska bädda sängen med de nytvättade lakanen. Har bestämt mig för att sova en sista natt i min obäddade säng. De får vara som det är, de är ju faktiskt bara en natt. Eller med tanken på hur mycket klockan börjar bli och jag planerar inte att gå och lägga mig inom den närmaste tiden så blir det bara några få timmar. 
 
När det kommer till packnigen (jag är väldans osäker på om man skriver så..) så verkade den så bra för några dagar sen och nu är den bara kaos i mitt tillfälliga rum. Inte ens vad man kan kalla organiserat kaos är det, bara kaos och åter kaos. Hade tänkt göra det lite vettigt tills hon kommer, men nja, de får vara. När det kommer till mitt sovrum så är det alltid kaos så jag är egentligen inte så förvånad. Men jag har nu mindre än en vecka på mig att få ordning på mitt kaos. Fast när jag tänker efter så är ändå en vecka rätt mycket så det ska inte vara något problem. Jag packar färdigt nästa onsdag kväll. Alldeles lagom till torsdag helt enkelt, haha! 
 
Har två böcker, på engelska såklart, som jag kan läsa på flyget hem nu. 
Billy and Me, Giovanna Fletcher (fruga till sångaren Tom Fletcher i McFly) (sjukt bra band btw)
The Fault In Our Stars, John Green
Planerar att läsa den första av G.F först och blir jag fast, vilket är rätt troligt för jag har velat läsa den i över ett år nu, så kommer jag nog hinna börja på den andra boken med innan jag landar på Kastrup. 
 
Nej, nu ska jag hitta på något annat och sen sova några timmar för att sen åka och hämta nästa person. Godnatt.

Skriv en kommentar