hipphurrabamsefar.blogg.se

Sista måltiden med bara familjen

Publicerad 2014-08-18 i 12:e månaden

Åt min sista kvällsmat med familjen idag, bara oss (Stine var på ett au pair möte i Atlantic City som jag sket att gå i). I slutet av måltiden så gav de mig en present. Fick ett så snyggt halsband med tre berlocker på som hade varsin bokstav, S, K, S. Står för Sofie, Keller och Samantha (Sam). Så himla fint var det och kan inte fatta att jag snart inte får se dem längre. Fick även en banderoll(?) (med mustascher så klart ;)) Haha! De är så fina. 
Kände att det var dags för mina presenter då med. Eftersom jag inte hade något fint att slå in det i så fick de bli skokartonger med band runt, haha, jag är så fantastiskt duktig på att slå in paket. De skrattade lite åt min inslagning, de gjorde jag med. Såg rätt roligt ut, hahahahha. Hade gjort en filt var till dem (fast föräldrarna fick dela på varsin). Allting var mormorsrutor. Samantha fick en stor mormorsruta av regnbågsfärgat garn. Keller fick också en stor mormorsruta men med lilla garn. Föräldrarna fick mitt månadslånga projekt, julfilten. Den hade inte varit månadslång om jag bara gjort lite nu och då men de var jag för lat för. Så har suttit de senaste dagarna med alla filtar och försökt få dem färdiga. Blev riktigt nöjd med julfilten och ville nästan behålla den själv men jag kan göra en till längre fram till mig själv. Alla blev väldigt glada för filtarna så är väldigt lycklig över det. Barnen har sprungit runder med dem överallt i huset, haha. Så söta. Föräldrarna såg man på dem att de blev glada över filten. Chris tyckte det var väldigt fint av mig att jag gav något jag har gjort själv, så det kändes bra, och sa att den är perfekt för julen. Vilket var tanken från början. 
 
Barnen blev riktigt glada av att se mig när de kom hem efter semestern idag. De slängde sig om halsen på mig och pratade konstant i ca en halvtimme innan Ashley fick dem att packa upp sina grejer. Mina gullpluttar. 
_____________________________________________________________________________

Två dagar kvar till ett år.
Fyra dagar kvar tills jag åker hem.
Fem dagar tills jag får krama om alla.
Pffuu.. Mycket som händer på få dagar nu!
 
Kan inte riktigt sova på nätterna nu för det är så mycket som händer nu. Sa till föräldrarna innan ikväll att det är som om jag bara existerar medans allting händer. Jag tar inte riktigt in det. Jag finns helt enkelt bara till även om mitt liv rusar förbi mig som när man snabbspolar en film. Antar att min hjärna skyddar sig för vad som komma skall längre fram och redan är här. 
 
Nåja, nu tycker jag mina funderingar får vara över för ikväll. Kommer kanske skriva här igen innan jag kommer hem. Men det vet jag inte än. Om det faller mig för att skriva så gör jag annars får jag väl skriva ihop något när jag kommit hem. 

Skriv en kommentar