hipphurrabamsefar.blogg.se

Miami 1, del 1

Publicerad 2014-02-03 i 6:e månaden

Som sagt så spenderade jag en vecka i Miami med Anni.
Dag 1, lördag: Semestern började med att jag sov hos Anni från fredag till lördag. Sen så kom Claudia och Sofia. Vi slängde in pakningen i Claudias bil och eftersom jag var minst så fick jag smita ner i en barnstol (vi vet inte hur man får bort dem eller sätter tillbaks dem för den delen så ve bestämde oss för att vara lite olagliga). Sjukt obekvämt och jag gör aldrig om det. Men lite småkul för jag såg tydligen ut som en förvuxen bebis, eller likanande. 
Flygandet gick bra och taxin till hostelet var den dyraste jag någonsin åkt. Väl framme så checkade vi in och sen tog vi oss en liten promenad i området. Hostelet var väldigt fint och bara två små kvarter från stranden (Miami Beach). 
Dag 2, söndag: Vi sov ut på morgonen och vaknade bara till lite för att käka frulle, sen gick vi och la oss igen. Oj, vad skönt det var att sova! Sen så drog vi till stranden och gick längs med havet, stannade när vi kände för det och turistade lite. Blev lite glass istället för frozen yoghurt. Sen blev det en tidig kväll för oss. Vi chillade på rummet och gick och la oss i vettig tid. Båda lika trötta, glada och nöjda över dagen och att vara på semester. 
Dag 3, måndag: Sov ut igen. Och dagen såg bokstavligt talat ut likadan som andra dagen. Vi bokade även bussbiljetter till Orlando, Disney World, tur och retur. Och sen så köpte vi biljetter till själva Disney World Main Park. 
Dag 4, tisdag: Blev att gå upp tidigt för att promenera till stället där bussen skulle hämta upp oss klockan 6 på morgonen. Sen så sov vi lite på bussen och ca 4-5 timmar senare så var vi framme på Disney World. Oj, vad lycklig Anni var. Jag säger bara det, Disney World är ett coooolt ställe! 
Något som jag aldrig kommer glömma var när vi stod i en kö till någon Ariel sak som vi inte visste vad det var. Efter 45 min så släpps vi äntligen in och 10 sekunder senare så är det över.. Tydligen så var det enda man kunde göra var att ta ett foto med Ariel. Haha, doooh! Så 45 minuter som vi skrattar gott åt nu. Efter det så kollade vi alltid upp vad det var för något innan vi gick in på det. Hehe, man vill ju vara på den säkra sidan. 
På kvällen så såg vi ett ljuståg (eller vad de nu heter) och efter det var det dags för raketerna!! Klockan 8 så började det mest fantastiska på hela dagen! De hade någon sorts filmshow på slottet (alltså på slottet, väggarna) och efter det så började de skjuta så galet coola raketer!! Har aldrig sett något likanande! Det var riktigt coolt och jag kommer nog tyvärr alltid jämföra de raketerna mot alla andra jag kommer se i mitt liv nu. Kommer bli svårt att klå det! 
Efter Disney så började det roliga. Vi hade bokat den första bästa bussen hem, klockan 5:10 på morgonen. Så vi bestämde oss för att vara busiga och sitta uppe hela natten på Denny's och Gyllene Måsen. Sagt och gjort vi tog en taxi till adressen där bussen skulle gå ifrån och sen så gick vi till Denny's som låg bredvid. Där satt vi och fjöntade oss från klockan 11 till 3 på morgonen.
Dag 5, onsdag: Sen så kände vi att de började kolla konstigt på oss så vi tog och flyttade oss till IHOP som låg bredvid (ibland är det allt bra med en massa snabbmatsställen på en och samma ställe). Fick bli IHOP istället för Gyllene Måsen för det var stängt. Där satt vi till klockan kvart, tio i fem och begav oss sedan till parkeringen där vi skulle bli hämtade. 
Det enda problemet var att det var vääääldigt kallt och bussen var sen. Så vi kom inte på den förrän runt 5:45 och sen somnade jag vid 6 och sov ända fram tills vi kom till Miami. Eftersom det bara var jag och Anni på bussen så var det en liten minibuss och vi kunde bre ut oss. Pga av att det bara var vi två så kom vi fram en hel timme tidigare. Jag klagade inte.
Väl framme så gick vi direkt in på rummet och la oss i våra sängar och sov till klockan 7 på kvällen. Vaknade till i några timmar och gick sedan och la oss igen.
Dag 6, torsdag: Chillaxandet började igen. Långa morgnar och mycket sovande, solande och promenader på stranden. På kvällen smet vi till Papa Johns, en pizzeria som är utmärkt, tog med pizzan till stranden och satt där och snacka i några timmar. Sen blev det midnattsdopp. 
Dag 8, fredag: Chillandets anda. Jag levde på 3 dollar på hela dagen, eftersom jag är sämst på att hålla reda på pengar. Men är man ung så är man inte så kräsen och man klarar sig. Det var inte så farligt som det låter faktiskt. 
Dag 9, lördag: Vi chillande x3 denna dagen. Vi gjorde inget som vi absolut inte kände för och så på kvällen så köpte vi hamburgare på ett av de bästa hamburgarställena som finns i denna värld, 5 GUYS!! Där snackar vi rediga hamburgare! Sen gick vi till stranden och satte oss där. Efter ett tag så kom det upp en gubbe och började snacka med oss. Äckliga pervo gubbe. Ni vill inte veta mer, lovar. Vi gick iaf hem snabbt efter det. Sen så packade vi eftersom det var att gå upp klockan 4 på morgonen dagen efter. 
Vi hade fått en ny rumskompis dagen innan som vi började snacka med denna kvällen. Hon var från Australia och heelt underbar. Redigt härlig person och vi snackade alla tre i några timmar. Hon fick mig att längta till Australien! Så nu har jag ännu ett drömresemål. Eller har alltid velat smitta dit men nu mer än innan. 
Dag 10, söndag: Vaknade klockan 4 på morgonen av alarmet efter 3 timmars sömn. Taxi till flygplatsen och sen blev det väntan ett tag innan det blev att gå på planet och flyga tillbaks till Baltimore. Väl framme i Baltimore hämtade vi ut Anni's bagage och sen kom Ashley och Keller och hämtade upp oss. Vi smet hem och jag packade upp och lekte lite med barnen innan jag smet för att träffa Anni, Claudia och Sofia. Blev bara en snabbträff innan jag smet hem igen och chillade i sängen med film och telefonsamtal. 
 
 
Så gott folk, här har ni textversionen av min semester. Bildversionen kommer snart. 

Skriv en kommentar