hipphurrabamsefar.blogg.se

Nu ligger jag efter igen

Publicerad 2014-02-24 i 7:e månaden

Nu var det länge sedan jag skrev på riktigt. 
 
Vårvädret skiner ute och jag är så glad över att äntligen ha sol igen (njuter extra eftersom det ska snöa imorgon). Men den bästa dagen var i lördags! Vädret var PERFEKT! Inte för varmt och inte för kallt, bara härligt ljummet och alldeles alldeles LAGOM! 
Så min helg har varit kanon! Hela helgen har spenderats med Anni och den har varit bra från första stund. 
I lördags så åkte vi till Ikea och sen till wegmans för att köpa nordiskt bröd (som lingongrova) och jag köpte även Inca Cola! När vi var färdiga med det så var klockan redan sex så vi smet hem till Anni och tog inte lång tid innan jag helt plötsligt (inte helt plötsligt ändå) bestämde mig för att nu var det dags för mig att köpa mig en gitarr. Så jag och Anni körde till musikaffären och där jag frågar efter en gitarr på runt 60 dollar. Tyvärr hade de ingen inne MEN han hade något bättre sa han. Och banne mig att det var bättre! 
Köpte mig en använd gitarr (gör mig inte ett smack, gillar nästan det bättre) och till det så fick jag ett fodral! Och inte vilket fodral som helst utan ett fodral som ligger runt 150 dollar och barn kan stå på det utan att det går sönder (det är testat). Jag misstänker att gitarren som ny ligger runt det priset med. Jag fick det för ynka 99 dollar (106 med skatten)!!!!! Jag är kär i min gitarr och nu är det bara namnet på gitarren kvar. 
Alltså jag är så glad över att äntligen kunna hålla på med musik med mina fingrar. Det har kliat alldeles för mycket i fingertopparna över inte kunna spela piano på sistone. Så nu kan kliet äntligen få ta och bege sig iväg mot någon annans fingrar! Jag är botad, yay!! 
 
Igår så hängde jag med Anni hemma hos henne och vi spelade lite gitarr, vilket var mer än trevligt. Vi skrattade oss mest igenom det, hehe. Sen så bestämde vi oss (eller snarare jag) att jag behövde åka tillbaks till affären för att köpa ett capo. När vi kom dit så ser vi att samma person som hjälpte mig jobbade denna dagen också och han kände igen oss. Så han blev lite förvånad och frågade varför vi var tillbaks. Mitt svar, glömde köpa capo igår. Så han hjälpte mig med det och säger innan vi går: Jaha, när kommer ni nästa gång?
Haha! Anni svarade: Imorgon. 
HAHA!! 
Hursomhaver så åkte vi till Chipotle (tacoställe) och köpte lunch och sen åkte vi tillbaks till Anni och var där i någon timme innan vi stack till Annis bokade tid på ett tatueringsställe! (Där jag btw gjorde en piercing i onsdags då jag firade mina 6 månader.) Så efter lite väntande så gjorde hon sig sin tredje tatuering och sen så smet vi och kollade på en film hemma hos henne innan jag begav mig hem för att sova. 

Skriv en kommentar