hipphurrabamsefar.blogg.se

OS

Publicerad 2014-02-07 i 6:e månaden

Vet att jag inte har skrivit så mycket under de senaste dagarna. Har inte kännt för det, så varför skriva när man inte känner för det? 
Har snart gått över gränsen för hur långt jag har varit utan Sofia här. På söndag slåss rekordet. Har snackat svenska 2 gånger sen i lördags. En gång med Sofia och den andra gången var idag med Andrea. Det är ingenting! Men samtidigt så är det väl så här det är i vanliga fall. 
Nu har jag skypat med Sofia igen. Hon trivs som fisken i vattnet, vilket gör mig väldigt lättad och glad! Ett stort plus är väl att hon har hittat sig en one direction kompis med! Haha, hur stor är chansen liksom? 
I Sofias gamla familj har det nu kommit en tysk au pair. Han är väldigt trevlig och smårolig. Har hängt med honom, Anni och Claudia två kvällar i rad. Han gjorde dock ett litet misstag, utan att veta om det. Han kommenterade min körning. Känner man inte mig och kommenterar min körning första gången man träffas.. Ajabaja säger jag bara! Mina händer greppade hårdare om ratten och jag kände hur jag blev helt stel. Alltså jag har mina körningsbrister, det medger jag. Jag är verkligen ingen perfekt bilkörare. Men att någon helt okänd person sitter och påpekar dittan och dattan efter bara någon timme?? ALDRIG. Det finns allt en gräns. 
 
Överlag så har veckan gått bra. Den har varit som en vanlig vecka. Bråk och icke bråk från barnens sida. Har varit lite slapp med tv-regelerna de senaste veckorna så jag tajtade till dem igen denna veckan och det var inte alltid så uppskattat från Sams sida. Enligt henne så var det tv eller för mig att känna mig skyldig att hon tittar in i vägg resten av kvällen. Haha, drama queen nummer ett. 
 
OS HAR BÖRJAT IDAG!! Jag är helt överlycklig och kommer vara klistrad vid tv:n i x antal dagar. Speciellt när hockeyn börjar i nästa vecka! Får spela in några matcher för jag jobbar ibland. Och då kommer jag stänga mig ute från alla sorters nyheter så att jag kan kolla på min match i fred och inte veta vem som har gått vidare. Det betyder, ingen fb (folk har en tendens att skriva där), instagram eller twitter och verkligen inte någon svensk nyhetssida! 
Sitter just nu och kollar på konståkning. Alltid fascinerats över hur lätt allting ser ut och hur graciöst det ser ut. 
Hörde innan någon snubbe på os-nyheterna snacka om hur Ryssland tar det med att ha os:n osv. Den amerikanske snubben svarade att vinner de hockeyn så betyder inga av de andra medaljerna någonting och förolar dem så betyder de andra medaljerna ingenting heller. Jag fnös lite åt dem allt, det medger jag. 
Vilka vann VM förra året och vann över Ryssland? Precis, vi, Sverige. Visst betyder inte att vi kommer vinna denna gången. Men lite förhoppningar har man allt! Mina förhoppningar ligger hos Enroth, Sedin-bröderna och Pettersson. Sen några andra med men speciellt dem. Måste bara säga igen att jag älskar Enroth. Han är helgrym målvakt! 

Nu ska jag smitta till sängs. För imorgon är det sista jobbdagen innan heeelg. Yay!
Sov lugnt!

Skriv en kommentar