hipphurrabamsefar.blogg.se

Sjukan kommer, sjukan går

Publicerad 2014-02-12 i 6:e månaden

Jag vaknade upp halvsjuk igen och denna gången även Keller. Jag tog Sam till skolan, vi gick för första gången på länge (grymt skönt och uppfriskande), och sen så var det att sova som stod på schemat. 
Eftersom Keller stannade hemma och var sjuk så var det ingen skärm alls på listan för honom. Han skulle under dagen ligga i sin säng och vila, läsa en bok eller två, osv. Ingen skärm. 
Jag själv la mig i soffan och satte på Pirates 1 och somnade inom 5 minuter. Sen så sov jag mig igenom hela filmen, med Keller som kom ibland. Så det blev ca 3 timmars sömn för mig under dagen. Runt middagstid så ville Keller att vi skulle läsa lite böcker så han kom med några böcker och så körde vi högläsning och efteråt lite kortspel. Sen var det dags att smita och hämta Sam på skolan. Ännu en lyckad promenad. Man märkte att Keller mådde mycket bättre för han sprang konstant hela tiden och lekte med pinnar hit och dit och krigade mot mig även om jag inte var så engagerad i leken. 
 
Hämtningen gick bra och vi smet till biblioteket efteråt och var där i lite mer än en timme innan vi gick hem. Sen så körde jag lite mer kortspel med Keller medans Sam läste i sin bok. Helt plötsligt får barnen för sig att gå ut och hoppa studsmatta i det kalla vädret. Jag var med i någon minut innan jag gav upp och hämtade istället en filt och satt och kollade på medan de försökte sig på att stå på händer. Gick väl la sådär för dem, haha. 
 
Nu är jag uppe på mitt rum igen och ska kolla på senaste HIMYM avsnittet och sen luska ut på vilken kanal hockeyn går på imorgon.
 
Btw på onsdag natt ska det börja snöa och det ska tydligen snöa heeela natten så på torsdag betyder det antagligen inställd skola (eller den kommer vara inställd) och eventuellt inställd/försenad på fredag. Sen på måndag så har ungarna ingen skola heller. Så får se vad vi hittar på. 

Skriv en kommentar