hipphurrabamsefar.blogg.se

HUNDRAFEMTIONDE DAGEN

Publicerad 2014-01-16 i 5:e månaden

Idag har jag varit här i 150 dagar. Eller hemma blir det 151. Men för mig är det fortfarande två timmar kvar av den 150:de dagen. Känns helt sjukt att jag redan varit här så länge. Kom ju ihåg när jag räknade ner till studenten. 150 dagar var så lite men ändå så mycket. Känner precis likadant nu. Så lite men ändå så mycket. Det är hela 4 månader och 3½ vecka! Så nästintill 5 månader! 
Smart som jag är så säger jag till Sofia: "Det betyder ju att jag har typ 156 dagar kvar! Det är ju ingenting!". Hon håller med men efter ett tag så tittar vi på varandra och funderar lite på det, sen kollar vi upp det på min mobil och inser att det är ju 216 dagar kvar.. HAHAHA!!!! Vi i ett nötskal! Hur många räknar egentligen fel med 100 dagar? *Pinsamt*
 
Dagen bestod av att jag och Sofia fick ställa in våra planer att köpa lite presenter och fika en muffins (som vi har sagt att vi ska pröva sen 4 månader tillbaks) idag till att jag fick vara hemma hela dagen. Det skulle komma en elektriker vid klockan 8 och de visste inte när han skulle bli färdig. Det slutade med att han var här fram tills klockan 4 och han är fortfarande inte färdig. Men det var mycket han skulle fixa och det är ett gammalt hus! Så själv tyckte jag att han gjorde ett grymt jobb, vilket jag även sa till honom. Han själv meddela att jag och Sofia var de trevligaste personerna han och hans jobbarkompis träffat på 5 år. Haha, eller? Han var väldigt trevlig och rolig. Snackade lite om barn med honom. Han har en 15, snart 16 åring, där hemma som tror att bara för att han umgås med "the Seniors" så får han göra vad han vill. Haha, skulle inte tro det va, var elektrikerns/pappans svar. 
Men han blev väldigt sugen på att flytta till Sverige. Kunde inte sluta snacka om det och var väldigt intresserad. Fast det var mest babbel från hans sida, hehe. Hoppas att det är han som kommer nästa gång med. Han var rolig och trevlig! 
 
Något annat som hände imorse var att Keller inte mådde så bra, hans mage gjorde ont. Så han stannade hemma. Efter en timme är han uppe och springer runder. När jag frågar honom om han mår bättre och kan gå till skolan, så blir han kinkig och tycker synd om sig själv och överdriver allting. Haha, inte alls uppenbart. Men jag låter honom hållas och fem minuter senare så kommer jag in och stänger av tv:n och meddelar att eftersom han inte mår så bra så får han gå upp till sitt rum och lägga sig och vila/sova i sin säng, så att han blir bättre. Får ett "Jaja.." till svar. En minut senare så kommer han nerhoppandes och meddelar att han mår mycket bättre och kan tänka sig gå till skolan. Hahahaha!! 
När jag berättade det för Ashley så skrattade hon gått och väl åt honom! Liten drama boy är han allt. 
 
Eftermiddagen var KATASTROFAL!! Sam betedde sig helt gräsligt mot mig. Sååå kinkig hon var!! Sen självklart låter hon det gå ut över Keller så att han blir arg på henne, vilket leder till att jag får ta hand om TVÅ arga ungar istället för EN. Woho....
Blev bättre efter ett tag. Tack vare att Sam hade med sig en kompis hem. Men efteråt gick det utför igen. Blir så fly förbannad på henne ibland!! 
Tack och lov att mamman kom hem i tid idag och var på bra humör. Var rädd att hon skulle vara på dåligt humör men se det var hon inte. Hon kunde inte sluta tacka mig för att jag tagit hand om barnen idag och stannat hemma när elektrikerna var här. Hon t.o.m kramade om mig för att hon var så tacksam. Inte för att hon inte brukar kramas, men det var bara så oväntat. 
 
Smet över till Anni där vi bestämde oss för att åka till Wegmans och som vanligt blev det karaoke i bilen på högsta volym. Sen så hittade vi den internationella gången rätt snabbt! JAG FANN MIG INKA KOLA, GILLE'S KAKOR OCH KINDER-CHOKLAD (finns inga ägg här, de är tydligen förbjudna?)!!!!!!!! Sen fanns det även ett bröd som luktade och smakade PRECIS som Lingon Grova!!! Men jag köpte inte det för kommer inte hinna äta upp det innan Florida (åker om 3 dagar!!!!!!). Men jag och Anni bestämde direkt att vi ska dit efter Florida och fylla på våra förråd!!! Alltså Inka Kola!!!! Jag stod bokstavligt talat och studsade och hoppade upp och ner och skrek om vartannat för att jag var så chokad och lycklig!!! Anni låtsades som om hon inte kände mig... Hehe, även jag låtsades som om jag själv inte kände mig. Haha! 
Vi såg Chipotle precis bredvid så vi bestämde oss för att smita dit och käka kvällsmat där. Så gott alltså! Det är ett tacoställe som verkligen är helt supergott! Och billigt såklart! Sen blev det karaoke hem (med de roliga videosarna jag la upp för någon dag sedan vilket ledde till högljudda skratt och huvudvärk) och lite roliga videsoar på mitt rum innan hon smet hem.

Sen finns det även nyheter om Sofia. Men berättar inte mer förrän jag får klartecken från henne! Men håll tummarna!

Skriv en kommentar