hipphurrabamsefar.blogg.se

200 dagar kvar

Publicerad 2014-01-31 i 6:e månaden

Om jag åker hem den 19:e augusti, samma dag som jag åkte så har jag 200 dagar kvar. Känns konstigt. 200 dagar är ju inte så mycket. Eller? Automatiskt så säger jag nej. Nej, det är inte mycket. Och verkligen inte mycket om man ser till allt jag ska hinna med. 156 dagar avklarade. 
Ibland känns det överväldigande mycket! När jag tänker på hur mycket jag missar av allt som händer där hemma. Syskonen som blir äldre och hittar på nya saker, får nya intressen, har de jobbigt ena dagen och bra nästa. Föräldrarna som sliter häcken av sig varje dag för att vi barn ska må så bra som möjligt och ha allt det vi behöver och lite till och på hur mycket de renoverar där hemma. Vi har ju möjligtvis får när jag kommer hem!?
Ibland är jag så rädd att något allvarligt ska hända familjen där hemma och det gör att jag får en otrolig längtan att bara smitta hem och krama om dem allihop. Men det funkar ju inte rikgit så. Jag litar på att jag kommer få se dem igen när de möter mig på flygplatsen i augusti, allihop! Alltså 200 dagar är ju faktiskt inte alls mycket!! 
Om två månader kommer äntligen Petra, en månad efter det kommer Andrea och Carro och sen är det bara tre månader tills jag beger mig hem. Det kommer gå så fort. 
 
Jag har bestämt mig att under februari månad lägga upp något varje dag som gör mig glad, som ett expriment. Min enda regel är att det inte får vara hemrelaterat. Jag kommer inte lägga upp på familj eller vänner. Ni vet redan att ni gör mig glada + att om jag gör det så förstoras min hemlängtan och det är det jag försöker undvika. Jag planerar att se hur detta exprimentet påverkar min hemlängtan. Folk har sagt till mig att januari och februari är värst. Det har jag fått erfara de första tre veckorna i januari och vill I C K E gå igenom det igen i februari. Så jag håller alla tummar och tår. 
En annan anledning är att Sofia inte är här längre om en vecka. Hon flyger till Chicago imorgon och det är henne jag hänger med under min lediga tid på dagen. Min enda svenska källa och den enda personen jag snackar svenska med. Kommer kännas tomt alltså. 
Även om jag inte ser fram emot att Sofia ska åka så ser jag fram emot att hon äntligen kommer till en vettig familj (även här hålls tummar och tår) och träffar nya kompisar. 

Kommentarer (2)

Therese

Publicerad 2014-01-31 08:57:36

200 dagar går snabbt. Du är snart hemma. Det kommer bli fantastiskt! Men jag tror du gör helt rätt det där med att lägga upp massa positiva saker i en hel månad. Du är fin Sofie! :-)

Svar: Ja, snart är jag hemma. Helt galet! Ja, jag hoppas att det går vägen :) Du med!
Sofie Ekström

Sofia

Publicerad 2014-01-31 15:13:40

Kommer sakna dig SÅ MYCKET! <3 du kommer klara det här, det vet jag! Februari ska bli en glad månad, okej? :)

Skriv en kommentar