hipphurrabamsefar.blogg.se

5 månader

Publicerad 2014-01-19 i 6:e månaden

Enligt räkning så har jag varit här i 5 månader idag. Känns otroligt. Har märkt att man alltid har dubbla känslor om tiden här. Samtidigt som man tycker den har gått snabbt så har man (iaf jag) alltid känslan av att den går så långsamt också! Det är en konstig känsla som jag aldrig riktigt tänkt på förrens jag kom hit. För visst har alla denna känslan någon gång i livet. Man behöver ju absolut inte åka utomlands för att känna den. Räcker att gå i skolan. 
 
Min första dag på min 5:e månad spenderar jag på ett hostel i Miami Beach med min kompis Anni. Allting är väldigt bra och det enda jag klagar på lite är att mitt rum är såå kallt, fryst hela natten. Sen verkade det som om folk hade party i lobbyn från 1-4 inatt. Inte så uppskattat av mig när det ledde till att jag vaknade alldeles för många gånger och insåg hur mycket jag frös. Ligger just nu med lakan, filt, två tjocktröjor och en handduk. Idag blir det till att fråga efter fler filtar!!! Jag är en stark ogillats av att frysa när jag sover! Jag sover ju hemma med mitt duntäcke året runt hemma i Svea! Saknar dig mitt duntäcke. 
 
Men vi landade som sagt i Miami, Florida igår. Sen tog vi taxi till vårt hostel. Var seriöst den dyraste taxin jag någonsin åkt! En halvtimme kostade oss 92 dollar... Så uppemot en 550 kr... Antingen så hade han mixtrat med den eller så är det dyrare att åka taxi här än vad vi tror. 
På flyget så fick en liten flicka sitta bredvid mig. Hon såg så förskräckt ut i början av sitta bredvid mig så jag började prata med henne för att lugna ner henne (hennes mamma satt på andra sidan). Slutade med att jag hade skaffat mg en ny kompis som inte slutade prata med mig på hela resan. Men oj vad söt hon var! 

Haha! De hade gungstolar på flygplatsen! Kunde inte sluta skratta när jag såg det! Så kul! 

Kommentarer (1)

Therese

Publicerad 2014-01-19 19:35:58

NJUUUUUUUUUT av semester och ledighet. Det är du så värd Sofie! Tråkigt det där med att du frös. Jag som trodde att det skulle vara varmt i Miami? PUSS

Svar: Tack! Jag njöt heeela tiden, det kan jag lova! Jovisst är det varmt i Miami, men det var visst något fel på fläkten i vårt rum. KRAM!
Sofie Ekström

Skriv en kommentar