hipphurrabamsefar.blogg.se

Den effektiva gårdagen

Publicerad 2014-01-15 i 5:e månaden

Igår så var jag så fruktansvärt effektiv!! Har inte varit så effektiv på månader! (Bokstavligt talat!) 
Vaknade och tog på mig mina gymkläder och sen så var jag nere och väckte barnen och fick iväg dem till skolan. Smet direkt till gymmet efter det så att jag skulle slippa tänka på det sen. Efter det kom jag hem och gjorde lite äggröra till mig själv. Mumma! Sen tog jag tag i att städa mitt rum.
 
Att inte ha städat och bara småröjt i två månader (röjt typ två gånger) gör rummet riktigt äckligt. Så jag tog och gjorde mig en storstädning av rummet. Röja, damma, dammsuga, torka golv och resultatet blev fantastiskt! Helt plötsligt så är inte mitt badkar skitäckligt! Det var verkligen helt fruktansvärt grisigt! Men det är fortfarande stopp i rören eller något. För det tar uppemot en halvtimme för vattnet att rinna ut från badkaret. URK! 
Men sagt till föräldrarna nu så de ska fixa det. Morföräldrarna kommer ju i nästa vecka och de ska sova i mitt rum så jag vill inte att de helt plötsligt ska stå i en halvmeter med vatten i badkaret. Eller komma till ett superäckligt rum för den delen. 

Efter att jag städat rummet blev det att ta en dusch. Man blir rätt svettig och äcklig av gym och städning. Efter duschen hann jag med ett skypedejt med Carro. Efter det så kom Sofia över och hon fick ett samtal från CC efter ett tag där de berättade att hon nu är i rematch. Vad lycklig hon blev! 
 
 Nu avslutar jag gårdagen med att säga adjö till den.

Skriv en kommentar