hipphurrabamsefar.blogg.se

Hobbit & Nyår

Publicerad 2014-01-09 i 5:e månaden

Jag och Sofia tog vår chans innan nyår att smita och kolla på The Hobbit dagen innan nyår. Jag tyckte den var bra och Sofia tyckte den var mindre bra.. 
Sofia sov över hos mig till nyårsdagen och sen så hängde vi hela dagen. Vi degade i sängen till middagstid och sen så smet vi till Anni fick en matköpelista (älskar min fina svenska). Vi handlade smet hem till Sofia och gjorde lite middag till klockan 4. Sen var det till att börja fixa sig inför nyår. 
Jag körde och hämtade Anni vid lite innan sex. Vid sju så började vi laga mat. Lite tacosaktigt var det. Men det finns inget namn på det riktigt. Hursomhaver så hade vi lite dricka och vi firade in det nya året med jordgubbschampagne.  
Lite innan midnatt så tog vi en taxi ner till hamnen och såg på nyårsraketerna. Sen bar det av hemåt igen. Vi gick och la oss vid 5, eller jag och Sofia. 
Vi gick upp vid tolv och degade i soffan med att lyssna på musik, kolla tv och snacka. Väldigt bra nyår!! 
 
Äntligen har jag skrivit om nyår, om än väldigt kort och koncist.

Skriv en kommentar