hipphurrabamsefar.blogg.se

Nicolina 17 år

Publicerad 2014-01-31 i 6:e månaden

Då var det dags igen. Min äldsta lillsyrra har fått för sig att fylla år, vilket jag gillar. Hade hon förblitt 16 så hade det varit rätt tråkigt. 
Så alltså, min syster Nicolina idag fyller du 17. Det betyder att om ett år så kan du ha ett körtkort i dina händer, du kommer gå och bli myndig, du kan dricka lagligt om du skulle vilja det, du har bara lite mer än ett år innan du tar studenten. Ett steg närmare vuxenlivet helt enkelt. Känner du dig vuxen? (Skulle du möjligtvis känna dig vuxen skulle jag bli förvånad.. Tvivlar på att det är många som känner sig vuxna även om de är 22 eller liknande.)
Det gör mig ledsen att inte kunna vara där med dig på din dag och fira dig med familjen. Min fina systeryster som jag tycker så mycket om. 
 
Dig har jag ju alltid mina filmkvällar med som inträffar nästan varje vecka, bara för att vi kan liksom. Vi poppar en skål med popcorn, gör te, väljer ut en film vi sett alldeles för många gånger (vilket oftast blir antingen Pirates, Gladiator, LOTR, Samurajen, Harry Potter eller Chocolate), och så slänger vi ner oss i soffa (där vi möjligtvis bråkar lite om vem som ska få hörnan) och sen så sitter vi där till midnatt och tycker vi har det så gött. För det mesta är Tindra med och ibland kommer mamma eller pappa med på ett hörn och sen så smiter dem, fast okej mamma brukar stanna och sitta med oss hela filmen om hon inte är för trött. Men annars är det ju inte heller ovanligt att både jag och mamma somnar till filmen och du och Tindra är de enda som ser hela filmen. 
Det hade varit så perfekt att ha en sådan dag imorgon efter födelsedagsfikan med familjen. Det är ju fredag och allt. Så jag har bestämt att vi har en hel del att ta igen när jag kommer hem! Vi har en hel rada med filmkvällar, en massa sitta-i-köket-och-dricka-te-för-att-det-är-så-ljuvligt-gott-och-vi-vet-hur-man-dricker-te-på-riktigt-plus-att-vi-har-de-bästa-tesorterna-som-finns (äkta vara ska det vara!) och några övernattningar där vi knuffar ut varandra från sängen för att det inte är en dubbelsäng. Visst låter det bra! 
 
Visst har det redan varit tre i familjen som fyllt år sedan jag lämnade Svea, och några kompisar, men det gör det ju inte lättare att vara borta när någon fyller år. Så, du ska veta Nicolina att jag saknar dig så väldans mycket!!! Du är den bästa tekompisen som finns! Även om vi (jag + Sebastian) fortfarande har lite roligt åt hur du började dricka te, hehe. Lovar att hitta dig en fin tekopp härifrån som du kan dricka ur! (Bli inte förvånad om jag hittar den fulaste och tycker du kan ha den bara för att den blir så dära ful så att den blir någorlunda fin. Ja, du fattar vad jag menar.)
Saknar att spontant smitta ner till Tånneryd-sjön och bara chilla runder där, även om vi inte gjorde det så väldans ofta ändå.
Saknar att ha en någon som är på andra sidan väggen med hål vid fönstret. Så fruktansvärt praktiskt. Är man arga på varandra så är det bara att skälla eller är man glada så är det bara att be den andra höja volymen på spotify! Redigt praktiskt!
Jag har ingen att sitta i fönstret och diskutera tår med längre. Här vill man inte riktigt sitta på fönsterkarmen och speciellt inte diskutera tår.. För vilka vettiga människor diskuterar egentligen tår en sommarkväll efter jobb sittandes på en fönsterkarm?
Har dessutom INGEN som förstår om jag helt plötsligt stoppar upp två potatisar/pinnar/godisbitar/gröna bönor/whatever upp i överläppen. Familjeskämt i allra högsta grad!
ÄLSKAR DIG!!!!

Kommentarer (1)

Therese

Publicerad 2014-01-31 08:54:59

Åhhh, jag blir alldeles rörd när jag läser. Du skriver så fint Sofie. Hon är fin, den dära Nicolina! :-)

Svar: Tack. Ja det är hon verkligen!
Sofie Ekström

Skriv en kommentar