hipphurrabamsefar.blogg.se

Ponta

Publicerad 2014-01-04 i 5:e månaden

Idag fyller en tös, som jag har bott tillsammans med i 3 år, 16 år. Helt galet vad tiden går fort! Det var ju inte längesedan vi båda satt i köksoffan och käkade fil och müsli i ett glas efter skolan. Bara för att vi kunde liksom. Även om du föredrog mjölk eftersom du "missbrukar" mjölk! Haha. Känns som om det var igår vi hade barnkalas tillsammans, eller vi hade maraton med alla "High School Musical" filmer eller kollade på Letters to Juliet. 
Och det känns verkligen som igår när vi satt i din soffa och kollade på Friends och skrattade ihjäl oss. "How you doing.." liksom? Haha, måste vara en av de bästa replikerna! Jag har aldrig skrattat så mycket åt en replik innan!
 
Fortfarande efter 8 månader så känns det konstigt att inte få se ditt nylle varje dag, att inte ha någon som man kan komma och störa i pluggandet eller någon som kommer och stör mig, att inte ha någon att käka fil/mjölk och müsli med, ingen som tvingar en att spela piano, att inte ha en spontant övernattning, att inte ha någon som man kommit att lita på alltid finns där varje dag (du finns ju så klart där fortfarande även om jag inte ser dig), ingen som börjar skratta åt en för att man säger "Korv.", att inte ha någon som man gör en massa fina (hrm..) miner med. Det känns så konstigt att säga ett skämt nu och inte ha någon som fattar, men vetskapen att du hade fattat gör att jag blir glad i hjärteroten och börjar le för mig själv. 
 
Finns det ens någon som lyckas ta hand om alla sina kompisar, en miserabel person och samtidigt ta lyckas ta hand om sig själv, på en och samma gång? Svaret är JA! Johanna (MIN PONTA) är den person som lyckas och är så bra på att få alla att må bra och börja skratta och le åt ingenting! 
Saknar dig min Ponta och kan knappt vänta tills jag får krama om dig igen! Jag kommer aldrig släppa dig! Jag kommer böla sönder av lycka och glädje! Jag kommer ha en hel rada med ögondejter med dig! Jag kommer ha dejter över ett glas med fil/mjölk och müsli med dig! Jag kommer ta en massa fulbilder bara för att vi kan! Och jag kommer säga att "JAG ÄLSKAR DIG!!" för att du ALDRIG ska glömma att du är bäst.

Historien bakom denna bild är rätt rolig. Eller egentligen är alla historier bakom alla dessa bilder väldigt roliga. För när det gäller bilder mellan mig och Ponta så spårar det alltid ur. Finns ytterst få fina/normala bilder på oss två. Men för de som känner oss och har sett oss tillsammans så är det ju ingen nyhet! HAHA! 
Det bästa klippet som vi har haft roligt åt!

Kommentarer (2)

Therese

Publicerad 2014-01-05 23:33:27

Ni är så fina... Det är så fantastiskt att läsa om vad du skriver Sofie. Ni verkar ha trivts riktigt bra tillsammans och det unnar jag er verkligen. Stor kram!

Svar: Tack! BAUTAKRAM!
Sofie Ekström

PONTA

Publicerad 2014-01-09 20:09:22

Åh min sofie! Jag blir ju nästan tårögd. Vad fint skrivet, vad glad jag blir!! Älskar dig! Och saknar dig så mycket! Tomt här hemma utan dig! Har ingen att kolla på friends med, har ingen att ha random sleepovers med, har ingen att dejta en vanlig onsdag, har ingen sofie man kan prata med om både roliga och jobbiga saker. Kort sagt, jag älskar dig! Och TACK! ♥♥
bauta-mega-cyber-kram!

Skriv en kommentar