hipphurrabamsefar.blogg.se

Tillbaks till verkligheten.

Publicerad 2014-01-27 i 6:e månaden

Jag är hemma från min semester och imorgon så börjar jobbet igen. Har som sagt spenderat en vecka med min vän Anni i Miami, Florida. Det har verkligen varit en fantastiskt underbar och avslappnande resa! Har bokstavligt talat bara sovit, legat på stranden, vilat, gått längs med havet i timmar, turitstat och en farit tur till Disney World. Det kommer en bättre beskrivning på allt som hänt längre fram men jag sammanfattar den med en mening; PRECIS vad jag behövde.
Är lite småtaggad på att börja jobba men samtidigt som alla andra morgnar så är inte morgonen jag ser fram emot riktigt. Barnens humör vet man aldrig var man har de på morgonen. Man kan bara hoppas att den är på rätt sida, om inte så är det bara till att göra det bästa av saken. Men jag ska fortsätta som jag började för två veckor sedan. Gå upp tidigare och klä på mig (inte gå i pyjamas, då kommer jag inte ur den), läsa bibeln, vakna till, fixa mig, bädda sängen (vilket jag fortfarande försöker komma på en vettig anledning till varför, man ska ju ändå sova i den sen igen på kvällen), osv. Ja, ni fattar. Allt för att jag ska vakna till och förhoppningsvis smitta av lite av ens pigghet på barnen så att de blir på bättre humör. Plus att jag inte fastnar i min vardagskoma lika lätt om jag gör allt detta. 
 
Har en hel del att fixa denna veckan + en massa skypande med mina fantastiska människor som jag har lyckan att känna till, så jag hoppas på pigghet från min sida och en massa hängande med Sofia. Det är hennes sista vecka i Baltimore innan hon flyttar till Chicago! Hon har nämligen äntligen matchat med en familj! Så vi är glada över att hon inte lämnar landet, men oj vad vi kommer sakna henne. Jag kommer speciellt sakna att ha en svensk att snacka med och umgås med under dagarna. Får dra upp Anni ur sängen tidigare på dagarna så jag har någon att umgås med.
 
Rulla lugnt i livet!

Kommentarer (1)

Therese

Publicerad 2014-01-27 21:53:45

Så skönt att du är hemma igen efter semestern. Kul att du nästan längtar lite efter att få börja jobba igen? :-) Det är så det ska vara! Det låter som en riktigt bra grej det där med att gå upp tidigare och liksom låta ens egen pigghet smitta av sig på barnen.. 👍

Skriv en kommentar