hipphurrabamsefar.blogg.se

Home

Publicerad 2014-06-16 i 10:e månaden

Har nu för sista gången tagit barnen till skolan. I lite mer än en månads tid kommer jag fortfarande ta dem till saker och ting men det är läger och inte skolan. Känns konstigt. Har som sagt i över 9 månader tagit dem till skolan varje morgon och nu är det över. 
 
Kan iaf konstatera att jag hade inget att oroa mig för denna helgen som var. Det var en av de bästa helgerna och jag är så lycklig att jag följde med! Så himla kul helg! 
 
Vi kom tyvärr aldrig över till Kanada (haha fail..) för Clau hade inget visum. MEN hon hade frågat våran LCC om hon behövde det och hon hade sagt "Nej, nej, du klarar dig på ditt amerikanska visum!". Sketna LCC. 
Så väl vid gränsen till Kanada, tidigt lördag morgon, så var det bara till att vända efter att Clau fått avslag. Men vi såg fortfarande Niagara Fallen från amerikanska sidan och gick i Cave Of The Winds (fett härligt!). Och enligt våra telefoner så var vi på "Kanadensisk mark" när vi var vid fallen, så vi var faktiskt i Kanada, haha! 
Efter några telefonsamtal och planerades av nya planer så begav vi oss till bilen igen och körde ner till Pittsburgh. Fy, vilken himla fin stad! Gillar den mer än vad jag gillar Baltimore! Betydligt mer! Ligger ca 5-6 timmar härifrån med några stopp och är gorgeous. 
 
Totalt så spenderade vi denna helgen ca 18 timmar i bilen och det var otroligt härligt. Man är trött nu ja, men så fett värt det. Anni var kanon duktig och körde hela vägen. 
Och TJENA vad billig resan var totalt!! Allt som allt så gick den nog på runt 100 dollar (alltså runt 700 kr). Hade ALDRIG blivit så billigt i Europa! NEVER EVER. 
 
Nu ska jag vila innan det blir jobb resten av dagen. Bajs, bajs.

Skriv en kommentar