hipphurrabamsefar.blogg.se

7 månader.

Publicerad 2014-03-20 i 7:e månaden

Idag firar jag 7 månader här och fem månader tills mitt år är över. Tiden den rullar allt på. Trivs som sagt väldigt bra nu och känner inte för att åka hem, nu. Men jag vet att när året är över så kommer jag vara redo för att åka hem. Det kommer dock vara svårt att lämna detta. Lämna min extra familj och mina vänner. Även också det liv som jag har byggt upp här. 
För tusan, jag flyttade, ensam, till ett land som jag aldrig varit i, som ligger på andra sidan jorden (jorden är rätt stor för er som inte visste det) för att flytta in med en familj som jag aldrig träffat. Så självklart kommer det vara svårt att lämna något man byggt upp själv och med nya människor.
Enligt mig är det inte modigt alls att lämna allt och flytta till ett främmande ställe bara urbottat korkat! Men jag råder alla att göra det ändå om ni har chansen! Det är ett äventyr och något man inte ångrar. Det blir ju inget äventyr om man redan vet allt sen innan. Vill man ha ett äventyr så ska man inte veta allt, så är det bara. Älskar äventyr! Har fått nog av dem ibland, men jag börjar alltid längta efter dem direkt när jag har lugnat ner mig. Så äventyr för mig! Familjen min kan intyga detta. Direkt när det börjar bli lite för lungt så måste jag hitta på något för att inte bli uttråkad! Helst så ska det inkludera vänner och ett ställe jag aldrig varit på.
 
Kan berätta att jag längtar redan till nästa land jag kommer till. Vill hur mycket som helst till Enland och Irland! Just nu mer Irland än England, men England blir det nog först! London. Jag. Kommer. 
Andra länder är Australien, Nya Zeeland, China, Indien Frankrike och Italien. 
Min egna åsikt är att åka till de som ligger längst bort nu innan man binder sig för mycket vid ett ställe (förutom att jag kommer åka till England nästa år). För när man har bundit sig till ett ställe (troligvis Sverige då) så är det lättare och billigare att resa inom Europa än utanför. Så Europaländerna på min drömlista får nog allt ta och vänta! Först blir det till att bege sig till andra sidan klotet innan jag stannar på min egen sida.  
 
Men innan jag åker till andra länder eller kommer hem för den delen, så har jag en massa att se fram emot här! Ska till Philly, NY, DC, Miami och andra platser som jag inte vet riktigt än. Har Petra som kommer om MINDRE ÄN TRE VECKOR och Carro och Andrea som är här om MINDRE ÄN TVÅ MÅNADER!!! Sen även den extra lediga veckan som jag inte riktigt bestämt mig för vad jag ska göra. Ändrar mig lite hela tiden, men jag tar den som den kommer helt enkelt. Sen en hel sommar med poolbadande med barnen och sist men inte minst, min YOLO konsert!! (YOLO = You Obviously Love One direction) HAHA! 

Skriv en kommentar