hipphurrabamsefar.blogg.se

The Promise

Publicerad 2014-03-10 i 7:e månaden

I februari månad la jag som sagt upp en bild/video varje dag av saker som gör mig glad eller saker som jag vill göra (inte hemrelaterat). Jag ville som sagt prova om det kunde tänkas hjälpa mot hemlängtan och nu borde jag väl ta och göra någon sorts reflektion av det hela. Den kommer bli kort och koncist. 
 
Under hela februari månad kände jag ingen hemlängtan, självklart längtar jag hem ibland, men det var verkligen INGENTING av den hemlängtan jag kännt tidigare. Det var mer på den nivån att det hade varit kul att åka hem, men varför skulle jag liksom när jag har det så bra här? Finns ju ingen logik i det. Så mitt korta och koncista svar blir ett; Ja, jag tror allt det. 
 
Nu blir vi alla glada och skriker HURRA eftersom ni inte behöver stå ut med mig skriva om dittan och dattan som är jobbigt. Nej, det får det vara nog av. Har alldeles för lätt att tycka synd om mig själv.
 
Till helgen! Denna helgen har varit väldigt bra! Lördagen bestod av att smita med Anni och Clau till ett ställe som heter Nandos, som ligger passande nog i Arundel Mills mall. Gott var det så det blir allt fler besök dit! Sen så blev det lite shopping. (Nej, jag shoppade inte för mycket pengar. Bara nödvändiga och tråkiga saker som strumpor.)
På kvällen så skulle Anni iväg till en konsert och sjunga med sin skolkör. Hennes vm var sen så jag erbjöd mig att köra henne dit. Hon tackade och så begav vi oss. Stället låg en timme bort och alla affärer stängde så jag satt och väntade i bilen i 2,5 timme. Helt okej för mig faktiskt. Det var inte kallt, vi hade vårväder denna helgen som håller i sig denna veckan med, jag hade musik och spel på mobilen. Det enda jag ångrade lite var att jag inte tänkt på att ta med mig gitarren att sitta och spela på. 
När konserten var över så smet vi till FIVE GUYS (bästa hamburagarstället ever!) och skrattade ihjäl oss där inne, hihi. De kollade rätt mycket på oss allt folk där inne (ca 8 pers) men vi la knappt märke till det. Vi bara skrattade så att tårarna rann. 
 
Igår, söndag, så var det ett aupair möte på ett gym, vi skulle dansa. Eeeeh, alltså.. no comment. 
Efteråt så smet vi till Chipotle och sen till Towson Mall. De andra behövde lite saker som de inte fick tag på i lördags. Sedan åkte vi hem till Anni och hade en film eftermiddag/kväll. Vi kollade på filmen Gravity, åt B&J och käka popcorn. Anni försökte färga lite löshår rosa för att se hur det blev. Haha, misslyckat försök! Eftersom det inte var riktigt hår så försökte hon lite av sitt eget för att se om det skulle stanna. HAHA, hon tänkte inte riktigt igenom det eftersom hon blev helt förskräckt när hon insåg att det inte gick bort! HAHAHAH! 
 
Innan jag smet hem för kvällen så gjorde vi något jag inte kan förstå att jag gick med på riktigt, även om det är bra. Jag får inte lov att äta kakor, tårta, godis, glass, choklad fram tills 1:e juni. Och snabbmatsställen bara 1 gång i veckan. Bryter någon av oss det så finns det en pengaburk som man måste lägga 20 dollar i. 
(Carro och Andrea, jag har "semester" från det när ni kommer så ingen fara. Vi kan gotta oss hur mycket vi vill!!)
Anledningen till detta är att vi är ALLDELES för gottegrisar nu och vi äter alltid på snabbmatsställen! Hemma käka jag aldrig snabbmat nästan. En gång var 3:e månad ungefär. En stor omställning som jag kan vara utan. 
Vi har såklart ett pris för oss allihop när vi är klara. Vi ska ägna en heldag åt bara oss. Vad vi kommer göra slippar vi fortfarande på men jag lovar, det kommer bli UNDERBART! 
 
Nu ska jag gå och göra mig lite nyponsoppa!
 
Önskar er en vecka bestående av mycket tokigheter!

Skriv en kommentar