hipphurrabamsefar.blogg.se

Att sova är en omöjlighet

Publicerad 2014-05-05 i 9:e månaden

Den kvinnliga veckan är här och strålar med all sin glans rakt in i min mage och håller mig vaken samtidigt som den håller hjärnan i full gång med. Så efter en timme av kastande fram och tillbaka börjar man ge upp att få en god natts sömn. Får helt enkelt sova en annan natt. 

Så nu när man ändå är vaken kan man försöka tänka på vettiga saker.
1. Ens lilla tid kvar här (jag och Anni räknade ut i bilen idag att vi har som mest 4 helger kvar då vi inte har något planerat någon av oss och en av helgerna är nästa vecka..) (jag fällde en tår i mitt känslosamma kvinnliga tillstånd när vi dubbelräknat för säkerhetsskull) och vad man borde hitta på och hinna med 
2. Vad man ska ta sig till med ens framtid (borde ju egentligen inte vara så svårt att bestämma sig finns ju alltmöjligt att välja på och jag borde vara tacksam att jag har valmöjligheter!) men jag försöker stilla min rese-och-se-så-mycket-som-möjligt-glädje samtidigt som min stanna-i-sverige-och-hänga-med-alla-där-glädje (jag undar verkligen hur det kommer sluta)
3. Vad man ska ta sig till för att inte dö av längtan av att få krama om två personer som jag älskar så mycket och som är här om 12 dagar (11 för er) och som jag inte vet hur jag skulle klara mig utan (jag tror allt jag och Andrea firar 5 år nu i vår/sommar och Carro har jag ingen koll på, vi vet ju inte ens hur vi blev kompisar)
4. Vilket datum som blir "nu åker jag hem" datum. 
5. Varför det finns så mycket orättvisor i världen (krig, fattigdom, väldtäkter, misshandel, girighet, osv).
6. Den oändliga frågan varför man alltid ska hållas vaken av något som mens och på tok för djupa tankar för ens eget bästa i mitten på natten. 

Kommentarer (1)

C

Publicerad 2014-05-05 14:03:39

Andrea och jag diskuterade detta häromdagen och tror faktiskt att du och Andrea firar sex år (året innan konfat) och du och jag fem år - alltså fr.o.m. 09 och tiden efter konfat. Kan det stämma? ;)

Svar: Detta kan nog stämma! För vi träffades ju faktiskt året innan konfat!!! Haha, jag tycker du och jag kan fira fem år även om vi inte är 100 på när vi lärde känna varandra! ;)
Sofie Ekström

Skriv en kommentar