hipphurrabamsefar.blogg.se

Nu är det värsta strulet över

Publicerad 2014-05-14 i 9:e månaden

Gott folk, jag har en uppdatering/nyhet för er. För de som är så goa och pallar läsa mitt rappakaljande, haha. 
Jag kommer befinna mig i Sverige i minst ett år från det att jag kommer hem. Har nämligen kommit in på Glimåkra Gospel.
För några veckor sedan så sökte jag väldigt out of the blue och spontant till Glimåkra. Petra sms:ade mig nämligen och sa att om jag kände för att söka så fanns det fortfarande chans. Varför inte tänkte jag? Kul att ha en lite olika saker att välja på när man kommer hem och det är bra med erfarenhet av olika sökningar. 
Efter någon vecka av grillande tankar och en person som ändrar sig stupp i kvarten vad hon vill göra så fick jag beskedet att jag kommit in. 
 
I början var jag inte alls glad över det. För helt plötsligt blev det svårt. Var tvungen att bestämma vad det var jag vill göra nu. Det var till att välja mellan två stora drömmar. Ville jag lägga ut en massa pengar på ett fantastiskt år, men vara "fast" i Sverige under mer än ett år eller vara så tråkig och jobba, tjäna pengar och sen resa iväg så fort tillfället ges. Pure agony i några dagar där! '
Ibland så undrar jag fortfarande om jag gjort rätt beslut. Som just nu så vill jag bara ut och resa och se en massa länder, gå på strövartåg med syrran i London, volontära i Fillippinerna/Australien. Men samtidigt vet jag att jag kommer ha ett bra år i Sverige med. Jag får skjuta upp de planeran lite och tänka på att de kommer komma. Jag kommer komma iväg. Bara inte just nu. Jag är ju bara 19 och har förhoppningsvis många år på mig att se allt jag vill se innan jag slår mig ner eller dör. (hehe oups nu blev det allvarligt)
 
Jag kommer inte nöja mig med något mindre än att resa dit jag vill resa och se det jag vill se! Det får ta sin tid, men jag ska se det! Vet att många tycker jag tar mig vatten över huvudet, himlar med ögonen och tänker ironiskt "lycka till". Banne mig att jag ska visa er fel! Drömmar är till för att vara stora. Jag vill inte ha en liten dröm som kan gå i uppfyllelse på en vecka eller en månad, jag vill ha en som man får jobba med och ändra på men som man kan vara så fruktansvärt stolt över att man genomförde!! Visst att jag har små drömmar med men det är långt ifrån tillräckligt för mig. STORA DRÖMMAR är vad jag har. 
 
Min dröm över att vara borta i ett år i ett annat land är snart till ända och jag är stolt över mig att jag klarat mig so far. Snart kan jag vara stolt över ett helt år. Jag hoppas på att jag kan känna mig stolt om ett år när Glimåkra är över med. 
Så fattar ni hur stolt jag kommer vara över mig själv när(!) min största dröm är uppfylld??
SÅ HÄR vill jag att min karta (som jag ska införskaffa någon gång i mitt liv) se ut! Nålar ÖVERALLT! Inte så många i USA dock utan mer Europa, Asien, Oceanien och Afrika. 
 

Skriv en kommentar